niedziela, 19 października 2014

Powrót - naleśniki i placki

Dla mnie gotowanie to radość w czystej postaci. Gdy siedzę w kuchni wkładam w przygotowywane danie całą siebie. Przez ostatni miesiąc pozmieniało się kilka spraw służbowych w moim życiu i nie miałam ani głowy ani serca do gotowania. Za dużo stresów żeby w spokoju wymyślać nowe smaki lub dopieszczać te już znane.
Udało mi się jednak wszystko w głowie poukładać, więc jestem. Wracam z nowymi siłami i pomysłami na kulinarne eksperymenty.
Co prawda na przełomie września i października nie szalałam w kuchni, ale oczywiście Mąż nie mógłby cały miesiąc chodzić głodny i kilka rzeczy udało się ugotować. Poniżej pomysły na proste dania, które mam nadzieję skradną Wasze podniebienie. Stawiałam na proste i nieskomplikowane jedzenie, ale czy takie właśnie nie jest czasem najlepsze?

Pomarańczowe tofu


Idealne nadzienie do naleśników - szczególnie dla tych, którzy kochali naleśniki z serem.
Kostkę tofu (ja użyłam 180 g kostki z Polsoi) blendujemy z sokiem wyciśniętym z jednej cytryny, sokiem z jednaj pomarańczy i 2-3 łyżkami cukru. I gotowe!

Kotlety z grochu

Przepis znalazłam kiedyś w książce "Przemytnicy marchewki, groszku i soczewicy" państwa Szaciłło. Nie miałam jej jednak przy sobie, gdy postanowiłam je zrobić więc improwizowałam i wyszło pysznie.


Jedną szklankę grochu zalewamy dużą ilością wody i odstawiamy na noc. Następnie zlewamy wodę, groch wrzucamy do blendera, a razem z nim ok. pół szklanki wody, małą cebulkę, kilka gałązek pietruszki i trochę lubczyku i 2 ząbki czosnku. Wszystko blendujemy ja jednolitą masę, a następnie na patelni z rozgrzanym olejem pieczemy z niej cienkie placki. Pyszne z kaszą gryczaną i ogórkami kiszonymi lub małosolnymi.

4 komentarze:

  1. oba przepisy wydają się super świetne, uczynię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, jakie naleśniki - wspaniałe :-) Z tofu nigdy nie jadłam. A jkbyś tak podrzuciła jeszcze przepis na wegańskie naleśniki, wychwalałabym Cie pod niebiosa do końca mych dni :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Juz sie robi : szklanka maki pszennej, szklanka maki pelnoziarnistej, szklanka zmielonych platkow owsianych, 2 - 3 szklanki mleka sojowego, plaska lyzeczka soli, kopiasta lyzeczka proszku do pieczenia, 4 lyzki oleju, cukier do smaku. Wszystko oczywiscie razem zmiksować. Teraz czekam na pochwaly 😁

    OdpowiedzUsuń